4934 Irving Place
Pond, MO 63040

+1 (555) 456 3890
info@company.com

Jos joskus pitää jotain pisteellä hävitä, niin sen voi tehdä vaikka aluemestaruustaistossa, sillä tiukan mestaruusjahdin vei pisteen erolla LapUA:n pari Ylijoki - Jääskeläinen ennen EPUA:laisia Koivuniemi - Törviä. Kinnari - Kamila (JurvanUA/LaihUA) taas menetti kolmossijan, sillä pari ajoi kilpailussa istumapaikat ristissä verrattuna edelliseen ajettuun kilpailuun, joten lopulta pronssille nousi AL-Härmän pari Kattelus - Kattelus. Osallistujamäärä Ritolan Sinne Tänne Ajoissa oli C-luokan osalta kerrassaan loistava, varsinkin kun katselee muiden luokkien osallistujamääriä. Tällä kertaa C-luokan valtias löytyi kuitenkin pohjoisemmasta ja voiton nappasi Seppo Vainikainen (OMU) - Pertti Keski-Korsu (RaaUA). Onnea menestyjille.

B-luokassa ei pohjalaisedustusta tällä kertaa löytynyt. Voittajaksi selviytyi jo Lakian Ajojen SM-A luokassa säväyttänyt ja Häjyn Ringin Cup osakilpailun voittanut Vainikaisten veljespari eli Kaarlo ja Jyrki Vainikainen (SIIMU2000/OMU) ennen toiseksi tulleita Jani Muhli -  Antti Niemelää (HyUA).

MA-luokan voittoon tarvittiinkin sitten jo Härmäläästä osaamista, siitä piti huolen AL-Härmää edustavat Ilpo ja Sami Ekola. Jotta tuloslista olisi härmäläisittäin vieläkin mukavampaa luettavaa, varmisti AL-Härmän nuoripari Malkakorpi - Syynimaa että väärinpäin kiepsautettunakin tuloslista näyttää seuran puolesta loistavalta. Sen verran aikaa nuoripari pusikossa vietti, että useimmat olivat jo ottaneet hämähäkkejä lemmikikseen. Yhden nimi taisi olla Tero. Syy hitaasti etenemiseen löytyi B-luokan kuljettajasta joka ei osannut mennä oikeaan paikkaan, suuntaan eikä löytänyt metsästä ratamestarin kätkemiä tauluja, autosuunnistus kun on tiimityöskentelyä ja kartanlukijan tehtävä on vain pitää ja pyöritellä karttaa. Sehän on selvää, että C-luokasta A-luokkaan noussut kuljettaja osaa navigoida lepikossa yhtä pätevästi kuin C-luokasta A-luokkaan noussut kartanlukija. Pystyyhän kartturit Jonne Halttunen ja Miikka Anttilakin ajamaan identtisiä pätkäaikoja Teemu Asunmaan ja Jari-Matti Latvalan kanssa, kun kerran istuvat  samassa autossa ja ovat yhdessä menestyneet.

Maalissa olisin takuuvarmasti saanut puhuttua yhden seitsemästä kadotetusta RT-asemasta  pois sääntökirjaan vedoten, mutta niin sääliksi kävi lemmikkejään hyvästelevät kilpailijatoverit että päätin mokoman pikkuasian antaa olla, kun ei se olisi tuloksiin vaikuttanut mitenkään, ainakaan omalta osaltani. Niiden loppujen RT-asemien poistamiseen olisikin sitten tarvittu jo Runebergiä. 

PS. Jos joku nyt ei sattumoisin ymmärtänyt edellä kirjoitettua sarkasmia, niin täsmennettäköön, että en todellakaan vähättele kuljettajana toimineen A. Malkakorven taitoja, päinvastoin. Ilman kyseistä herraa seikkailisin vieläkin Lehtimäen lepikoissa mittaa, perustetta ja maalia etsien, samalla kun muut kilpailijat olisi rakentaneet mökkikylän hämähäkinseitistä ja risuista viimeisen jakson monttuun, jonka nimeä en nyt tässä kerro kun en sitä muista. Kirjoitus on kritiikki järjetöntä AS sääntöä kohtaan jossa ns. kuljettajan kartanlukutaitoja verrataan saman luokan kartanlukijan taitoihin. Eli, mikäli olet ajanut C-luokasta A-luokkaan hyvän kartturin kanssa, olet vähintäänkin saman tasoinen kartanlukija kuin hän. Periaatteessa hiano homma, tosin todellisuus lienee hieman erilainen. Osoittaakseni tämän loistavan säännön tarpeellisuuden, päätin lähteä kartturoimaan tutuille AS alueille ja näyttämään, kuinka navigoidaan sujuvasti omassa luokassa ja näytetään muille närhen munat. No, joillain saattoi olla epäilyjä lukutaitojani kohtaan ja kehottivat siirtymään kuljettajaksi B-luokkaan, mutta kun nyt satun olemaan A-luokan kuljettaja niin osaanhan minä siellä lukea. Kuten tulokset osoittavat, niin luokitukseni osui nappiin. Pataan MA-luokassa, pataan olisi tullut B-luokassa ja luultavimmin pataan olisi tullut myös C-luokassa, ainakin valtaosalta kilpailijoista. Olen kuitenkin jumalattoman ylpeä suorituksestani, sillä sain ensimmäistä kertaa tuloksen lukiessani kansallisessa kilpailussa ja vielä yhdistetyssä MA-luokassa. Yhteensä kahdeksan kilpailua sitä harjoiteltiin vuosien 2012-2015 aikana että tähän päästiin. 6 harkkaria C-luokassa ja kansalliset keskeytykset C- ja B-luokissa alustivat tämän käsittämättömän tuloksen. Ilokseni huomasin, että olen yksi AS historian tasaisimmista kartanlukijoista, sillä jokaisessa lukemassani kilpailussa, harkkarit mukaanlukien, olen ollut viimeinen. Onneksi nykyään on piiiitkiäää SM-kilpailuja joissa saa kerättyä kohtuullisesti kokemusta kartanluvusta, sillä sekin sääntö varmaan nähdään, että Suomen Mestaruuden voi voittaa kartanlukijana vain kerran, aivan kuten B-cupin nykyään, ja silloin olen toivottavasti valmis...